Utmerkelser

Arbeidskraftunders?kelsen. Arbeidstidsordninger, 2009

KappAhl f?r toppkarakter av sine

Kleskjeden KappAhl fortsetter ? v?re en sv?rt popul?r arbeidsplass. Det viser en medarbeiderunders?kelse som ble gjennomf?rt av Mercuri International.
Av fem mulige fikk KappAhl over fire i snitt n?r det gjelder hvordan de ansatte trives med sitt arbeid, sin leder, sin arbeidsplass og konsernet.
? Det er en sv?rt h?y karakter, som ogs? ligger godt over snittet for bransjen. Men det avspeiler ogs? en langsiktig og bevisst satsing p? utdanning, medarbeidersamtaler og gode ledere, sier Kajsa Räfteg?rd, personal- og informasjonsdirekt?r hos KappAhl.
I desember 2009 ble KappAhl k?ret til en av de fem beste arbeidsplassene i Sverige n?r det gjaldt kj?nnsfordeling, andel kvinnelige ledere, likestillingsm?l og l?nnsfordeling.
? N? har vi ogs? f?tt en intern karaktersetting som viser topp resultat, og dette er gledelig. Det er lav utskifting av ansatte, vi satser mye p? internutdanning innenfor rammene av KappAhl Academy, og vi har en jevn str?m av s?kere til ledige stillinger. Dessuten anbefaler 97 prosent av de ansatte oss som arbeidsgiver, det er et h?yt tall, sier Kajsa Räfteg?rd.
Siden 1995 har KappAhl gjennomf?rt KappAhl Attitude Survey, KAS. I den nettbaserte unders?kelsen blir ansatte p? 370 arbeidsplasser i Sverige, Norge, Finland, Polen, Tsjekkia og Asia spurt om hvordan det er ? arbeide p? KappAhl. Alle har besvart rundt 50 sp?rsm?l om jobben sin, forholdet til lederen, arbeidsplassen og selskapet generelt.
Ni av ti har svart p? unders?kelsen, og det viser at engasjementet er stort. Dessuten er svarene noks? entydige uavhengig av type jobb og land.
KappAhl arbeider langsiktig med lederutvikling og karrieremuligheter. Butikksjefene er blant dem som trives best ? de gir arbeidsplassen karakteren 8,5 p? en skala fra 1 til 10.
? Der det oppst?r problemer tar vi raskt tak i dem, lytter til alle parter og gj?r n?dvendige endringer. Vi har satset mye p? medarbeidersamtaler. Vi legger stor vekt p? ? skape en arbeidsplass som oppmuntrer til kreativitet, sier Kajsa Räfteg?rd.
P? en skala fra én til fem har KappAhls ansatte gitt sin egen arbeidssituasjon og forholdet til n?rmeste leder en sterk firer.
? Til tross for at unders?kelsen ble gjennomf?rt i en t?ff og treg periode med lavkonjunktur, er resultatet bedre enn fjor?rets. KappAhls ansatte er forn?yde, fremfor alt med sin egen arbeidsplass, sier Kajsa Räfteg?rd.
Hvis du ?nsker mer informasjon, kan du kontakte:
Kajsa Räfteg?rd, personal- og informasjonsdirekt?r
Telefon + 46 704 71 56 49. E-post [email protected]
Fakta om unders?kelsen
? KappAhl har i samarbeid med Mercuri International gjennomf?rt KappAhl Attitude Survey (KAS) 2009.
? Analysen ble gjennomf?rt fra 7. til 22. september 2009 i form av en nettbasert unders?kelse. Unders?kelsen var anonymisert.
? Til sammen svarte 90,1 prosent av de spurte p? unders?kelsen.
? Unders?kelsen omfatter ansatte i Sverige, Norge, Finland, Polen og Andre.
? Mercuri International jobber med en skala fra én til fem der >4 er Sv?rt tilfredsstillende og 3-4 indikerer „V?r oppmerksom p?”. For karakterer under 3 anbefales det umiddelbare tiltak.
? Unders?kelsen ble delt inn i fire n?kkelomr?der. Min arbeidssituasjon, Min n?rmeste leder, Min butikk/avdeling og Hele selskapet.

A to już wiesz?  Sykepleierstreiken h?ster sympati

Om KappAhl
KappAhl er en ledende motekjede med over 380 butikker og 4 900 medarbeidere i Sverige, Norge, Finland, Polen og Tsjekkia. Vi selger prisgunstig mote for mange mennesker ? kvinner, menn og barn ? og retter oss spesielt mot kvinner 30-50 ?r med familie. Plaggene formgis av v?re egne designere. Totalt selger vi rundt 60 millioner plagg hvert ?r. I 1999 ble KappAhl som f?rste motekjede i verden milj?sertifisert. I forretnings?ret 2009/2010 omsatte KappAhl for ca 5 milliarder SEK, med et driftsresultat p? 222 millioner SEK. KappAhl er b?rsnotert p? Nasdaq OMX Stockholm.
Du finner mer informasjon p? www.kappahl.com.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy