Utdanning

Bavaria Norge sertifisert Great Place to Work-bedrift

Bavaria Norge sertifisert Great Place to Work-bedrift
For første gang har Bavaria Norge (BMW, MINI og Porsche) deltatt i medarbeiderundersøkelsen Great Place To Work; en av Norges ledende selskap på arbeidsmiljø og kulturutvikling. Bavaria oppnådde så gode resultater, at selskapet ble sertifisert som Great Place to Work-selskap i henhold til en global standard for hva som kjennetegner en god

Bavaria sertifisert som Great Place to Work-selskap; her representert med en fornøyd medarbeider hos Bavaria Stavanger, Marius Erga. Dato: 24-01-2017 17:00 CET Opprinnelig tittel på pressemeldingen: Bavaria Norge sertifisert Great Place to Work-bedrift Kategori: , Great Place to Work Bavaria GPTW bavaria nordic For første gang har Bavaria Norge (BMW, MINI og Porsche) deltatt i medarbeiderundersøkelsen Great Place To Work; en av Norges ledende selskap på arbeidsmiljø og kulturutvikling. Bavaria oppnådde så gode resultater, at selskapet ble sertifisert som Great Place to Work-selskap i henhold til en global standard for hva som kjennetegner en god arbeidsplass.

For første gang har Bavaria Norge (BMW, MINI og Porsche) deltatt i medarbeiderundersøkelsen Great Place To Work; en av Norges ledende selskap på arbeidsmiljø og kulturutvikling. Bavaria oppnådde så gode resultater, at selskapet ble sertifisert som Great Place to Work-selskap i henhold til en global standard for hva som kjennetegner en god arbeidsplass.

– Resultatene viser at medarbeiderne våre er svært godt fornøyde. Det er flott å se! Vi skårer spesielt høyt på likeverdighet, stolthet og en sterk fellesskapsfølelse. Hele 90 prosent sier de «alt tatt i betraktning mener Bavaria er et flott sted å jobbe», sier administrerende direktør for Bavaria Norge, Helge Ellingsen.

Klar sammenheng mellom bunnlinje og arbeidsmiljø

Som den eneste internasjonale sertifisering av gode arbeidsplasser, baserer Great Place to Work seg på en grundig situasjonsanalyse av medarbeidernes opplevelser på arbeidsplassen. Den baserer seg på en omfattende kulturanalyse og en medarbeiderundersøkelse flere enn 40 000 ansatte deltar på bare i Norge. Undersøkelsen kartlegger blant annet tillit mellom ledelse og ansatte, stolthet over egen arbeidsplass og kollegialt fellesskap.

A to już wiesz?  ​Marit Lambrechts innledet på Business for Peace summit i Oslo

– Det er liten tvil om at mange norske ledere og selskap er i ferd med å skjønne sammenhengen mellom arbeidsmiljø og bunnlinjen. Det er ingen som legger store ressurser i å skape et godt arbeidsmiljø bare for å være greie. Dette brukes veldig strategisk av de beste for å nå organisasjonens mål, sier administrerende direktør Jannik Krohn Falck i Great Place to Work Norge.

Medarbeiderglede gir kundeglede

Ifølge Great Place To Work® kjennetegnes de beste arbeidsplassene av at medarbeiderne har tillit til arbeidsgiver, er stolte over jobben de gjør og føler fellesskap med kollegene sine. Hvert år måler Great Place to Work® over 6000 virksomheter og samler tilbakemeldinger fra over 12 millioner medarbeidere verden over.

– Et godt arbeidsmiljø er kanskje den viktigste suksessfaktoren vår. Vi vet at fornøyde medarbeidere, som vi i Bavaria kaller medarbeiderglede, er det som i hovedsak skaper kundeglede. Selv om snittresultatene er meget gode og høye, er det større forskjeller mellom lokasjoner og avdelinger, og det er flere områder å ta tak og jobbe med fremover, både på gruppe og avdelingsnivå, sier HR- og kommunikasjonsdirektør for Bavaria Nordic, Solfrid Flateby.

Noen av Bavarias resultater (tallene i parentes viser antall medarbeidere som har gitt toppskår på påstanden):

-Ledelsen stoler på at medarbeiderne utfører arbeidet godt uten å se dem over skulderen (85 %)

-Ledelsen har en klar oppfatning av hvor virksomheten skal og hvordan vi skal komme dit (85 %)

-Jeg har mulighet til å ta fri når jeg mener det er nødvendig (89 %)

-Medarbeidere her blir rettferdig behandlet uavhengig av kulturell eller etnisk tilhørighet (93 %)

A to już wiesz?  Norges vanskeligste jobber å fylle

-Medarbeidere her behandles rettferdig uavhengig av kjønn (93 %)

-Mitt arbeid betyr noe spesielt for meg, – det er ikke "bare en jobb" (89 %)

-Når jeg ser på hva vi oppnår føler jeg meg stolt (87 %)

-Jeg er stolt av å fortelle andre at jeg arbeider her (92 %)

-Jeg kan være meg selv her på arbeidsplassen (90 %)

-Medarbeiderne her viser omsorg for hverandre (90 %)

-Dette er et hyggelig sted å arbeide (91 %)

-Dette er et morsomt sted å arbeide (89 %)

-Som ny i denne virksomheten føler man seg velkommen (92 %)

-Når medarbeidere skifter arbeid eller avdeling blir de godt mottatt (87 %)

-Alt tatt i betraktning mener jeg dette er et flott sted å arbeide (90 %)

-I Bavaria har vi respekt for hverandre (88 %)

-Jeg er like stolt av å jobbe i Bavaria som med merkevarene våre (90 %) Kilde: Pressekontor Hedin Automotive – PRESSEMELDING – ———— Siden 1996 har Bavaria vokst til å bli en av Nordens største BMW og MINI-forhandlere og en av Nordens største bilforhandlere generelt. Konsernet omsatte i 2015 for 5,5 milliarder kroner, har hovedkontor i Stavanger og lokaliteter i Sør-Norge og Stockholms-regionen, og sysselsetter nærmere 700 ansatte.

Gruppen er også forhandler av Porsche og KIA, og er majoritetseier av bl.a. GS Bildeler – Norges største uavhengige leverandør av reservedeler og tilbehør til BMW.

Totalt solgte konsernet nærmere 15.000 biler i 2015. Bavaria forhandler BMW i Stavanger, Oslo, Gardermoen, Haugesund, Kristiansand, Arendal, Bryne, Lillestrøm, Uppsala og Stockholm og MINI i Stavanger, Kristiansand, Oslo og Stockholm. I tillegg til hovedvirksomheten som er salg og service av BMW og MINI, er selskapet Porsche-forhandler i Stavanger, Arendal og Son. Hashtags: # #Great Place to Work Bavaria GPTW bavaria nordic Great Place to Work Bavaria GPTW bavaria nordic

A to już wiesz?  Hedin investerer i mobilitetsselskapet Imove

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy