Dato: 19-02-2017 18:00 CET Opprinnelig tittel på pressemeldingen: Bavaria satser på Porsche i Sverige; nytt, komplett Porsche Center bygges i Jönköping Kategori: , Arbeidsliv Økonomi, finans Transport Bavaria Nordic har hatt stor suksess med sin satsning på Porsche i Norge, og nå satser den fremoverlente bilforhandleren i nabolandet sammen med Porsche Sverige. Et nytt, komplett Porsche Center skal bygges i Sør-Sverige, og Bavaria blir med dette en betydelig aktør for Porsche i Norden.
Bavaria Nordic har hatt stor suksess med sin satsning på Porsche i Norge, og nå satser den fremoverlente bilforhandleren i nabolandet sammen med Porsche Sverige. Et nytt, komplett Porsche Center skal bygges i Sør-Sverige, og Bavaria blir med dette en betydelig aktør for Porsche i Norden.
– Vi er stolte og ydmyke for sjansen Porsche Sverige nå gir oss, og vi ser frem til å få posisjonere oss langs hovedveien fra Stockholm til Malmö. Porsche Sverige har skapt flott vekst de siste årene, og organisasjonen fremstår meget profesjonell. Vi gleder oss til dette samarbeidet, sier konsernsjef for Bavaria Nordic, Jacob Tveraabak.
Sterk vekst i Norge og Sverige
Porsche Sverige har hatt sterk vekst de siste årene, og registrerte flere enn 1.300 biler i 2016. Porsche går for å være ett av de mest eksklusive bilmerkene i verden, og i en undersøkelse utført for noen år siden av Luxury Institute i New York, ble Porsche kåret til det mest prestisjefylte bilmerket i verden. Porsche Sverige er imponert over hva Bavaria har skapt med både Porsche i Norge, samt sine andre bilmerker i både Norge og Sverige.
– Porsche har hatt en fantastisk utvikling på det svenske markedet de siste årene, og har solgt bra i samtlige produktsegmenter. Den spesielt store etterspørselen har vært Porsche 911 . At Bavaria gjennom etableringen av Porsche Center Jönköping velger å investere i eiendom, bygg og tilhørende organisasjon, viser en stor tiltro til Porsche, våre produkter, vårt varemerke og vår svenske forretningsmodell, sier direktør for Porsche Sverige, Raine Wermelin.
Bavaria blir betydelig Porsche-aktør i Norden
Med satsningen i Jönköping blir Bavaria en betydelig aktør for Porsche i Norden, med fire lokasjoner i Sverige og Norge; Son, Arendal, Stavanger og Jönköping. Omsetningen på de norske anleggene ligger godt over en halv milliard norske kroner for 2016.
– Når en merkevare som Porsche velger oss, gjør det oss veldig stolte. Målet vårt er å ta kundeopplevelsen til et helt nytt nivå, og være best på det vi gjør. Vi vil skape kundeglede! De beste premium bilmerkene, samarbeidet med profesjonelle aktører og høyt kompetente medarbeidere håper vi skal fungere for vårt Porsche-salg i Sverige også, avslutter Tveraabak.
Det nye anlegget i Jönköping planlegges åpnet i 2018.
For ytterligere informasjon eller ønske om intervju:
Kommunikasjonsdirektør Bavaria, Solfrid Flateby, [email protected], tlf. 900 35 897
Product Marketing & PR Porsche Sverige, Andreas Lundberg,
[email protected], tlf. 0046 (0) 70 165 18 40 Kilde: Pressekontor Hedin Automotive – PRESSEMELDING – ———— Siden 1996 har Bavaria vokst til å bli en av Nordens største BMW og MINI-forhandlere og en av Nordens største bilforhandlere generelt. Konsernet omsatte i 2016 for over seks milliarder kroner, har hovedkontor i Stavanger og lokaliteter i Sør-Norge og Stockholms-regionen, og sysselsetter flere enn 700 ansatte.
Gruppen er også forhandler av Porsche og KIA, og er majoritetseier av bl.a. GS Bildeler – Norges største uavhengige leverandør av reservedeler og tilbehør til BMW.
Totalt solgte konsernet nærmere 16.000 biler i 2016. Bavaria forhandler BMW i Stavanger, Oslo, Gardermoen, Haugesund, Kristiansand, Arendal, Bryne, Lillestrøm, Uppsala og Stockholm og MINI i Stavanger, Kristiansand, Oslo og Stockholm. I tillegg til hovedvirksomheten som er salg og service av BMW og MINI, er selskapet Porsche-forhandler i Stavanger, Arendal og Son. Hashtags: # #Arbeidsliv Økonomi, finans Transport Arbeidsliv Økonomi, finans Transport