GEP-tall
Stella er den desiderte vinneren i dette viktige segmentet. Med en ?kning p? hele 40,4 prosent p? den siste m?lingen fra TNS Gallup, g?r magasinet ogs? forbi Henne. Costume, som ?kte med hele 53 prosent ved forrige m?ling, fortsetter den fantastiske utviklingen: En ?kning p? 29,9 prosent, plasserer dem milevis foran konkurrenten Elle. I FORM ?ker med 9,6 prosent og Tara Smak med 5,3 prosent.
– Utviklingen i magasin- og ukepressen er like differensiert som den er i mediemarkedet totalt. Nisjetitlene st?r seg og leserne vil fremdeles ha kvalitet. Vi ser at sv?rt mange av Bonniers titler ?ker, og vi har begge lesertallsvinnerne med Costume og Stella, sier annonsedirekt?r Anne Kathrine Kr?vel.
– Sammen med Tara utgj?r disse den st?rste kvinnepakken, med hele 764 000 bruttoeksponeringer.
Ved ?rsskiftet overtok Bonnier Media giganten innenfor boligsegmentet, Vi i Villa, og styrket dermed boligportef?ljen sin vesentlig: Vi i Villa, Bo Bedre, BoligPluss og Gj?r Det Selv har samlet brutto eksponeringer p? over 2,7 millioner og kan dermed tilby den st?rste boligpakken av alle forlagene.
Opplag
Bonnier har ogs? en av opplagsvinnerne med I FORM, som ?ker med 17,8 prosent til 27 578. Og selv med en liten tilbakegang i 2013, er Tara fremdeles den ubestridte ener blant kvinnemagasinene med et netto opplag p? hele 47 316, nesten 8000 mer enn KK og 9000 mer enn Kamille.
– Vi er selvsagt str?lende forn?yde med at Tara holder posisjonen som Norges st?rste kvinnemagasin og holder god avstand til konkurrentene. I tillegg leverer Tara Smak en fin ?kning p? lesertall og Tara Frisk har hatt en god utvikling i 2013. I 2013 ga vi ogs? ut Tara Juledr?m og Tara Kryss og i ?r lanserer vi Tara p? Reise. Det ser ut til at leserne ikke f?r nok av Tara, sier forlagsdirekt?r og sjefredakt?r i Tara, Torunn Pettersen.
Kontaktpersoner:
Anne Kathrine Kr?vel, annonsedirekt?r, mob. 934 00 404
Torunn Pettersen, forlagsredakt?r og sjefredakt?r Tara, mob. 922 15 535
Historien
Bonnier AB ble etablert av Gerhard Bonnier i 1804. P? det tidspunktet var det ingen som kunne forestille seg at Bonnier, dr?yt 200 ?r senere, skulle bli et internasjonalt mediekonsern. I dag er Bonnier representert p? alle store medieplattformer, med 175 selskaper i 17 land- og er i tillegg Nordens st?rste medieselskap. Bonnier er heleid av familien Bonnier som driver og utvikler selskapet med framtidige generasjoner i tankene.
I Norge
I Norge har mediehuset n?rmere 110 ansatte og gir ut flere publikasjoner, blant annet Costume, Tara, Stella, FHM, Bo Bedre og BoligPluss.
V?r visjon
Vi i Bonnier Media har en visjon om ? bli best p? nisjer- uavhengig av plattform.
V?r forretningsidé
Vi skaper redaksjonelle og kommersielle produkter og tjenester i attraktive nisjer. Vi ?nsker ? gi inspirasjon og opplevelser for lesere og brukere, samt skape verdi for samarbeidspartnere og eiere.
V?re verdier
Nyskapende
Troverdig
P?!