pensjon

Coop fikk Omd?mmeprisen for 2012

Coop fikk Omd?mmeprisen for 2012
30-08-2012 12:57 Coop Norge Coop fikk i dag Omd?mmeprisen for 2012. Ipsos MMI deler ut prisen, og juryen begrunner tildelingen med at Coop i mange ?r har v?rt blant de bedriftene som nordmenn flest har et godt totalinntrykk av. I ?rets unders?kelse av folks holdninger til Norges st?rste selskaper kommer Coop p? 2. plass, én plass opp fra i fjor. Adm. dir. Ola Strand i Coop Norge mottok prisen p? Ipsos MMIs ?rlige fagdag.

Coop fikk i dag tildelt Omd?mmeprisen for 2012. Det er Ipsos MMI som deler ut prisen, og juryen begrunner ?rets tildeling med at Coop i mange ?r har v?rt blant de ledende bedriftene som nordmenn flest har et godt totalinntrykk av.
I ?rets unders?kelse av folks holdninger til Norges st?rste selskaper kommer Coop p? en sterk 2. plass, én plass opp fra i fjor.
Administrerende direkt?r Ola H. Strand i Coop Norge mottok i dag, 30. august, prisen under Ipsos MMIs ?rlige fagdag i Oslo.
– Det er en stor glede for oss i Coop ? f? den gjeve Omd?mmeprisen. For oss som lever av ? selge varer og som eies av 1,3 millioner av v?re egne kunder, er det helt grunnleggende ? ha et godt navn og rykte, sier Strand.
Han tror grunnen til at folk flest har et godt inntrykk av Coop, er at organisasjonen er skikkelig og ordentlig og har betydd mye for utviklingen av norsk dagligvarehandel.
– Coop var f?rst ute med selvbetjente butikker i Norge. Vi er opptatt av ? drive etisk og milj?vennlig og har alltid vurdert det som v?rt samfunnsansvar ? spre kunnskap om viktige forbrukersp?rsm?l som ern?ring, trygg mat og ?kologi. Nylig innstiftet vi en egen milj?pris med tema matkasting som alle kan sende inn bidrag til. Ellers er v?rt motto ? skape verdier for de mange, ikke profitt for de f?, sier Strand.
Juryens begrunnelse for pristildelingen
?Coop Norge f?r prisen fordi bedriften over lang tid har v?rt blant de ledende bedrifter, etater eller organisasjoner nordmenn flest har et godt totalinntrykk av. I 2001 skiftet bedriften navn til Coop Norge, og dette ga dem et l?ft opp blant 10 p? topp p? bedriftslisten. Meget vellykket informasjon om navneskiftet og solid oppf?lging overfor markedet i alle virksomhetens ledd, har gjort at Coop Norge har plassert seg som nr. 2 eller 3 samtlige ?r siden 2003. Dette er spesielt imponerende n?r vi sammenligner med plasseringene til viktige konkurrenter i dagligvarebransjen, som ligger langt bak. Resultatene viser at praktisk talt alle nordmenn kjenner Coop Norge og har en positiv holdning til selskapet. I tider med kritisk s?kelys p? dagligvarekjedenes markedsmakt, er stor tillit og godt omd?mme en absolutt forutsetning for at bedriften skal n? sine m?l og fylle sin rolle i samfunnet. Coop Norge ser ut til ? innfri de aller flestes forventninger i s? henseende.”
Omd?mmeprisens statutter
Prisen skal deles ut til en norsk bedrift, etat eller organisasjon som over lang tid har v?rt blant de ledende bedrifter, etater eller organisasjoner nordmenn flest har et godt totalinntrykk av. Prisen kan ogs? gis til en bedrift, etat eller organisasjon som har demonstrert evne eller vilje til ? styrke sin profil betydelig over en kort periode. Ved vurderingen legges det st?rst vekt p? totalinntrykk, men sterkt omd?mme p? en av m?levariablene kan ogs? kvalifisere til prisen.
Tidligere vinnere av Omd?mmeprisen:
2011: Meteorologisk institutt
2010: IKEA
2009: Norsk Luftambulanse
2008: TV 2
2007: Meteorologisk institutt
2006: Frelsesarméen
2005: Norges R?de Kors
2004: Tine

A to już wiesz?  Fartsfylt bes?k av Kronprinsesse Mette-Marit hos Kj?r for livet

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy