Dato: 08-10-2015 10:34 CEST Opprinnelig tittel på pressemeldingen: Dobbeltseier for Kygo-hotell og beste intimarena Kategori: , Kunst, kultur, underholdning Arbeidsliv Sosiale spørsmål Turisme Mat, drikke De årlige HSMAI Eventprisene er nå delt ut. Scandic Ørnens Kygo-hotell ble kåret til beste salg-eller promoevent. Scandic Fornebu hanket inn prisen for beste intimarena.
De årlige HSMAI Eventprisene er nå delt ut. Scandic Ørnens Kygo-hotell ble kåret til beste salg-eller promoevent. Scandic Fornebu hanket inn prisen for beste intimarena.
HSMAI eventprisene 2015 ble delt ut i går kveld. Det er andre gang prisene deles ut til de arrangementene som har utmerket seg som unike gjennom året. Kygo-hotellet på Scandic Ørnen vant beste salg- eller promoevent, og Scandic Fornebu vant beste intimarena. Markedsdirektør i Scandic Norge, Tine Birkeland, var svært fornøyd.
– At vi vinner disse prisene viser at Scandic er en god arena og møteplass for de store så vel som de små arrangementene. Vi er veldig stolte av arbeidet som er lagt ned både ved Ørnen og Fornebu, sier Birkeland.
Aldri gjort tidligere
Det var Kygo selv som hadde et ønske om å gjøre noe helt spesielt da han skulle fremføre sin største konsert i hjembyen, under Bergenfest. Scandic ble kontaktet, og i samarbeid med Bergen Live, hev hotellet Scandic Ørnen seg på ideen.
– Vi hadde en visjon om å få til noe unikt, og sammen med managementet til Kygo og Bergensfest jobbet vi hardt for å få til nettopp det. Et slikt event er aldri gjennomført på et hotell i Norge tidligere, og vi er svært fornøyde med resultatet. All ære til de ansatte på hotellet som har jobbet steinhardt, sier hotelldirektør ved Scandic Ørnen, Lise Solheim Haukedal.
Hotellets Kygo-weekend varte fra 11.-13.juni. Fredagen startet med et egen Kygo-seminar hvor næringstopper var invitert for å høre hvordan man bidrar til at unge talenter kan utvikle seg og bli satset på. Resten av helgen bestod blant annet av fest over 3 etasjer, egen Kygo-lounge og dansegulv samt at noen heldige utvalgte fikk et personlig møte med Kygo selv. Radio 1 hadde også live-konserter og Kygo ble intervjuet av TVs Davy Wathne på hotellets tak.
Kygo-effekt
Det var stor pågang for å delta på Kygo-hotellet. Hotellet hadde 100% belegg i de to dagene eventet pågikk, og det ble solgt hele 1400 billetter til afterparty og intimkonsert med hovedpersonen selv. Hotellet opplever fortsatt positive ringvirkninger av arrangementet.
– Vi opplever definitivt en Kygo-effekt. Vi har sett en stor økning i etterspørsel på både overnattinger, eventer og konferanser høsten 2015. Gjester har også gitt oss svært gode tilbakemeldinger, sier Haukedal.
Beste intimarena
Kåringen for beste intimarena ble delt ut til den beste vertskapet med kapasitet inntil 400 personer. Det var en stolt hotelldirektør på Scandic Fornebu, Torill Flåskjer som tok imot prisen.
– Det er ekstra stas at det er eventbyråene som kårer oss, også er jeg veldig stolt ydmyk på vegne av teamet vårt som vant, sier Flåskjer.
Administrerende direktør i Scandic Norge, Svein Arild Steen-Mevold hyllet vinnerne.
– Jeg er stolt av hva sterke hotellteam i Bergen og på Fornebu, samt en fantastisk markedsavdeling har fått til, sier Steen-Mevold.
For mer informasjon, kontakt:
– Tine Birkeland, markedsdirektør, Scandic Norge: +47 922 11 936,
– Lise Solheim Haukedal, Hotelldirektør, Scandic Ørnen: +47 917 78 838
– Svein Arild Steen-Mevold, administrerende direktør, Scandic Norge: +47 951 79 390
[email protected] Kilde: Pressekontor Scandic Hotels Norge – PRESSEMELDING – ———— Scandic er markedsleder i den nordiske hotellbransjen med en omsetning på drøyt 11 milliarder SEK. Kjeden har 14 000 medarbeidere og nesten 42 000 hotellrom fordelt på omlag 230 hoteller. Scandic opererer innenfor segmentet mellomklassehotell, og ca. 70 % av kjedens inntekter kommer fra forretningsreisende og konferanser. Kjedens lojalitetsprogram, Scandic Friends, er Nordens største lojalitetsprogram i hotellbransjen med sine 1,5 millioner medlemmer. Hashtags: # #Kunst, kultur, underholdning Arbeidsliv Sosiale spørsmål Turisme Mat, drikke Kunst, kultur, underholdning Arbeidsliv Sosiale spørsmål Turisme Mat, drikke