Utmerkelser

Her er Gullkorn-finalistene 2010

RenoNorden frikjent for sosial

Mandag 23. august gjennomf?rte Arbeidstilsynets inspekt?rer et uanmeldt og koordinert tilsyn ved renovasjonsselskapet RenoNorden sitt hovedkontor i S?rum i Akershus, og avdelingskontor i Oslo og Vestfold.
Etter ? ha gjennomf?rt tilsynet og g?tt gjennom opplysningene i saken, frikjenner n? Arbeidstilsynet RenoNorden fullstendig for sosial dumping.
-Dette bekrefter det vi alltid har visst, sier konsernsjef Svein Tore Aurland i RenoNorden. Aurland ble orientert om Arbeidstilsynet sin konklusjon fredag ettermiddag.
-Jeg registrerer imidlertid at Arbeidstilsynet stiller sp?rsm?l ved bransjens akkordsystem. Vi har enighet med tillitsmannsapparatet om bransjens praksis, og de ansatte hos RenoNorden er selv sv?rt godt forn?yd med denne. Renovasjon har alltid v?rt en akkordjobb, hvor man st?r tidlig opp og gj?r jobben sin og g?r hjem n?r man er ferdig, sier Aurland.
RenoNorden l?nner alle ansatte etter samme l?nnsystem, vesentlig over tariff, og det skilles ikke mellom norske eller utenlandske medarbeidere.
-Arbeidstilsynet stiller ogs? sp?rsm?lstegn med v?rt bonussystem for v?re ledere. Dette m? bero p? en misforst?else, sier Aurland.
RenoNorden har en rekke utenlandske arbeidstakere og for noen av disse formidler vi leiligheter i en overgangsfase. ? Arbeidstilsynet sl?r fast i rapporten at p?standene om uverdige boforhold i denne sammenheng er grunnl?se, sier konsernsjef Svein Tore Aurland i RenoNorden.
Svein Tore Aurland understreker at RenoNorden selvsagt ?nsker ? g? inn i en konstruktiv dialog med Arbeidstilsynet i forhold til rapportens innhold.

For mer informasjon, kontakt:
Svein Tore Aurland, konsernsjef. , Mobil: +47 419 00 019
E-post: [email protected]
Fakta om RenoNorden
RenoNorden er Skandinavias ledende leverand?r av tjenester innen innsamling og transport av husholdningsavfall. Dyktige renovat?rer og ledere med gode fagkunnskaper og lang erfaring fra avfalls- og transportbransjen, leverer kostnadseffektive l?sninger med god kvalitet for v?re kunder.
V?re kunder er kommuner og interkommunale selskap, og i samarbeid med disse utf?rer vi en samfunnskritisk oppgave. I overkant av 3,2 millioner innbyggere i Norge, Sverige og Danmark f?r n? jevnlig bes?k av v?re kj?ret?y.
V?re tjenester skal kjennetegnes ved h?y leveringssikkerhet og profesjonell utf?relse. Videre skal vi fremst? med en godt vedlikeholdt bilpark og med motiverte og serviceinnstilte medarbeidere.

A to już wiesz?  Her er Gullkorn-vinnerne

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy