Utdanning

Hvordan lykkes med dataspill i skolen?

Hvordan lykkes med dataspill i skolen?
Dataspill i skolen har gått fra å være noe for spesielt interesserte, til noe som angår flere og flere i skolen og på lærerutdanningene. Sakte, men sikkert har denne undervisningsformen fått et bein innenfor en hel del norske

Spillpedagogikk interesserer og angår flere og flere som jobber med utdanning, oppvekst og livslang læring.

Dato: 17-06-2020 06:00 CEST
Opprinnelig tittel på pressemeldingen: Hvordan lykkes med dataspill i skolen?
Kategori: , Dataspill Skole Utdanning Barn, ungdom Ungdomsspørsmål Skole Universitet, høyskole Undervisning, læring

Dataspill i skolen har gått fra å være noe for spesielt interesserte, til noe som angår flere og flere i skolen og på lærerutdanningene. Sakte, men sikkert har denne undervisningsformen fått et bein innenfor en hel del norske klasserom.

Dataspill i skolen har gått fra å være noe for spesielt interesserte, til noe som angår flere og flere i skolen og på lærerutdanningene. Sakte, men sikkert har denne undervisningsformen fått et bein innenfor en hel del norske klasserom. Spørsmålet er ikke lenger om vi skal bruke dataspill i klasserommet, men hvordan vi gjør det.

Forfatterne av Spillpedagogikk, Jørund H. Skaug, Aleksander Husøy, Tobias Staaby og Odin Nøsen er glødende opptatt av dataspill som verktøy for læring. De mener at dataspill gir muligheter for å skape meningsfulle og kroppsliggjorte erfaringer for elevene som kan føre til opplevelser, innsikt og samtaler i alle skolefag.

Derfor har de skrevet en bok basert på praksisen som har foregått i norsk skole, tilpasset norske læreplaner og fagfornyelsen, om hvordan man lykkes med dataspill i undervisningen.

De fleste eksemplene de viser til, er hentet fra klasserommet, fra kurs eller foredrag de og andre spillpedagoger har vært involvert i. Målet er å svare på hva som er nødvendige forutsetninger for å lykkes med dataspill i skolen, og å gi de som ønsker å prøve det hjelp til selvhjelp.

A to już wiesz?  Norges største selskaper forventer nedbemanning i fjerde kvartal 2014

Boken er i salg nå!

Hør Spillpedagogenes lanseringspodcast om bokutgivelsen:

Soundcloud
Spotify
iTunes

Kontaktpersoner:

Jørund H. Skaug, forfatter: 98821746 | [email protected]
Aleksander Husøy, forfatter: 99459174 | [email protected]
Tobias Staaby, forfatter: 41436078 | [email protected]
Odin Nøsen, forfatter: 47011873 |[email protected]

For presseeksemplar eller andre spørsmål:

Lina Vinje Rasmussen, Fagbokforlaget: 91187532 [email protected]

Kilde: Pressekontor Fagbokforlaget – PRESSEMELDING

————

Hashtags: # #Dataspill Skole Utdanning Barn, ungdom Ungdomsspørsmål Skole Universitet, høyskole Undervisning, læring
barn undervisning teknologi bok utdanning spill litteratur dataspill skole læring lærer Pedagogikk skolemiljø forlagsbransjen Fagbokforlaget akademisk forlag spillpedagogikk didaktikk spillpedagog

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy