I dag lanseres "LIVE shopping" hos Elkjøp som gir deg assistanse gjennom skjermen. Foto: Unsplash.com Dato: 27-03-2020 07:00 CET Opprinnelig tittel på pressemeldingen: I dag lanserer Elkjøp LIVE shopping Kategori: , Arbeidsliv Økonomi, finans Entreprenørskap Media, kommunikasjon Detaljhandel Tjeneste, rådgivning, service Hjemmeelektronikk Corona Elektronikkjeden setter stadig i gang nye tiltak for å hjelpe i dagens situasjon, med en «ny» digital hverdag. I dag lanseres tjenesten «LIVE shopping», hvor du ved hjelp av lyd og bildeoverføring får live assistanse og veiledning fra ansatte i butikk.
Elektronikkjeden setter stadig i gang nye tiltak for å hjelpe i dagens situasjon, med en «ny» digital hverdag. I dag lanseres tjenesten «LIVE shopping», hvor du ved hjelp av lyd og bildeoverføring får live assistanse og veiledning fra ansatte i butikk.
På grunn av COVID-19 er flere hjemme enn vanlig, naturlig nok, med hjemmekontor, hjemmeskole og av andre årsaker som karantene. Det vil Elkjøpsjef Fredrik Tønnesen hensynta og lanserer nå LIVE shopping som skal gi opplevelsen av å være i et av Elkjøp sine varehus.
– Kundene våre skal kunne få rådgivning og hjelp som de er vant med, også når det ikke er mulighet for å forlate hjemmet sitt. Vi skal gjøre det vi kan for å bidra til å redusere smitterisiko, forteller han.
Tjenesten fungerer slik at man gjennom Elkjøps nettsider booker 20 minutter med LIVE shopping. Deretter vil det komme en link til Microsoft Teams, hvor du vil møte en av Elkjøps spesialister. Hvilken kategori kundene ønsker hjelp med, velges på forhånd.
Deretter tar en Elkjøp-ansatt deg med rundt i butikken, svarer på spørsmål og veileder etter behov.
– Vi er alle rammet av Corona-epidemien på en eller annen måte. Og det er ingen tvil om at dette er en situasjon som er spesiell og krevende. Det aller viktigste for oss nå er å ivareta alle ansatte og kunder. Det er nye behov som har meldt seg hos forbrukerne, og det må vi lytte til samtidig som vi snur oss raskt, sier Tønnesen.
Har jobbet på spreng
El-kjeden har den siste tiden kommet med flere tiltak for å gjøre det enklere, tryggere og smidigere å handle.
– Vi har virkelig jobbet på spreng de siste ukene for å innføre tiltak som først og fremst ivaretar sikkerheten til våre ansatte og kundene våre. Det har vært og er vår aller viktigste prioritet, forteller Elkjøpsjefen.
I løpet av noen dager har Elkjøp lansert tidligere åpningstider for eldre og mennesker i risikogrupper, klikk og hent på parkeringsplassen, kontaktløs betaling med Vipps i samtlige butikker og nå LIVE shopping.
– Det er viktig at vi tar sjanser og lanserer nye tjenester vi har tro på at kundene våre ønsker seg. Denne gründerånden vi nå opplever internt, imponerer meg og gjør meg vanvittig stolt, forteller Elkjøpsjefen som er glad for å kunne bidra i den nasjonale dugnaden med å tilgjengeliggjøre varer og tjenester etter behov.
LIVE shopping hos Elkjøp vil være tilgjengelig i løpet av fredag 27. mars på elkjop.no. Kilde: Pressekontor Elkjøp Norge – PRESSEMELDING – ———— Elkjøp er et av Nordens største handelsforetak innen forbrukerelektronikk og elektriske husholdningsapparater, og omsatte varer og tjenester for NOK 38,3 milliarder i regnskapsåret 2018/19. Driftsresultatet var NOK 1.228 millioner.
Konsernet har etablert detaljistvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, Grønland og på Færøyene, med hovedforankring rundt stormarkedskonseptet.
Alle de mer enn 400 varehusene i Norden får i hovedsak sin vareforsyning fra egen distribusjonsvirksomhet, med sentrallager i Jönköping på 107.000 kvadratmeter.
Ca 11.000 ansatte er sysselsatt i Elkjøp-konsernet, som er eid av britiske Dixons Carphone – en av Europas største forhandlere innen forbrukerelektronikk. Hashtags: # #Arbeidsliv Økonomi, finans Entreprenørskap Media, kommunikasjon Detaljhandel Tjeneste, rådgivning, service Hjemmeelektronikk Corona Arbeidsliv Økonomi, finans Entreprenørskap Media, kommunikasjon Detaljhandel Tjeneste, rådgivning, service Hjemmeelektronikk Corona