I den ?rlige k?ringen over verdens beste arbeidsplasser klatrer SAS Institute helt til topps i kategorien ?verdens beste internasjonale selskaper? for 2012. Dermed klatrer selskapet opp fra fjor?rets andreplass og kaprer topplassen. I begrunnelsen for tildelingen vektlegges selskapets evne til ? s?rge for inspirerende arbeidsoppgaver, ?pen kommunikasjon, og ? tilby ledende medarbeidervilk?r og en sunn arbeidsbalanse.
– Denne anerkjennelsen er et bevis p? at v?r innsats for ? fremme kreativitet og innovasjon ved alle v?re kontorer verden over lykkes. Tilbakemeldinger fra v?re medarbeidere er helt avgj?rende for ? oppn? f?rsteplass i denne k?ringen. Det er av stor betydning at de verdsetter selskapet like mye som selskapet verdsetter dem, sier gründer og toppleder i SAS Institute, Dr. Jim Goodnight.
Ledende medarbeiderfilosofi
Goodnight er anerkjent for sitt brennende engasjement for sine medarbeidere. Markedsdirekt?r i SAS Institute Norge, Wenche Nielsen, p?peker at ledelsesfilosofien til Goodnight er tydelig p? alle niv?er og i alle land i det multinasjonale IT- selskapet.
– Goodnight har bygd selskapet p? en sterkt medarbeiderdrevet filosofi. Han sa at 94 prosent av mine ressurser forsvinner ut av kontord?ren hver dag og at det er min oppgave ? s?rge for at de kommer tilbake igjen. Denne filosofien gjennomsyrer hele selskapet like mye, om ikke mer, ogs? i dag som den gjorde da Goodnight etablerte selskapet i 1976, sier Nielsen.
Prisvinner ogs? i Norge
I Norge har SAS Institute deltatt i konkurransen om ? bli Norges beste arbeidsplass fire ganger, med f?rsteplass som resultat i 2007, 2010 og 2011, samt andreplass for mellomstore bedrifter i 2009. At selskapet n? klatrer helt til topps i den internasjonale k?ringen er nok en anerkjennelse av at det l?nner seg ? investere i ? v?re en god arbeidsplass.
– Det er veldig g?y at vi n? vinner p? global basis. Vi ser at det ikke bare er en floskel at forn?yde medarbeidere ogs? gir forn?yde kunder. V?r selskapskultur tiltrekker seg kompetente medarbeidere som hver dag kommer motiverte p? jobb for ? arbeide tett med kundene i utviklingen av deres organisasjoner. En slik engasjert kompetanse verdsettes av kundene v?re, sier Nielsen.
Nielsen tror mange norske virksomheter har god fokus p? b?de sosiale og arbeidsmessige tiltak, men at dette ikke alltid er nok.
– Det er den helhetlige opplevelsen av det ? arbeide i SAS som gj?r at v?re ansatte rapporterer s? h?y grad av trivsel. Vi tilbyr goder som gir trygghet, reduserer tidspress og forebygger belastninger for den enkelte, i kombinasjon med h?y grad av involvering, innovasjon og bygging av lagmoral, avslutter Nielsen.
For ytterligere informasjon:
Wenche Nielsen, Markedsdirekt?r SAS Institute AS
[email protected], Mobil: + 47 472 73 066
SAS Institute er verdens st?rste privateide IT-selskap med over 11.000 ansatte og 50.000 kunder i 126 land. SAS er verdensledende leverand?r av Business Intelligence og Analytics-l?sninger.
Siden 1976 har selskapet gitt kundene muligheten til ? ta riktige beslutninger raskere. Avanserte statistikk- og analysemetoder i brukervennlige applikasjoner hjelper virksomhetene med ? avdekke nye sammenhenger og se nye forretningsmessige muligheter.