Kinnarps AS behholder sin posisjon som st?rst i Norge p? kontor-, skole- og helsem?bler, og leverer et resultat p? kr. 25 mill f?r skatt i 2011/2012.
Omsetning ?kte med 2,6% til 720 mill i Norge.
Vi produserer v?re m?bler i Skandinavia, noe vi ser p? som en fordel i forhold til kvalitet og leveringsdyktighet. Det gir oss full kontroll over r?varene vi bruker i v?re m?bler. At m?blene er ?kortreist? betyr ogs? mye for milj?et v?rt, forteller Liv Tveter.
For ? v?re konkurransedyktige i Europa har vi automatisert v?re interne prosesser. Det ? holde kostnadene p? et moderat niv? er viktig for ? kunne ha konkurransedyktige priser ut i markedet og beholde v?r posisjon, sier Adm. Dir Liv Tveter.
Vi eier hele kjeden – innkj?p av r?varer, produksjon , salg og leveranser som blir utf?rt av Kinnarps egne mont?rer. IT systemene v?re er integrerte i kjeden. Det inneb?rer at n?r vi har tegnet en l?sning sammen kunden, g?r den automatisk videre til produksjon uten manuell h?ndtering, samt at systemet finner en ledig plass i en av v?re Kinnarps lastebiler. Optimale og effektive logistikkruter simuleres og planlegges i v?rt Transport Planner system. Dette sparer oss for mye manuelt arbeid, og er en vesentlig n?kkel til v?r suksess
Hun fortsetter:
Det ? v?re milj?bevisst har ogs? v?rt veldig besparende for oss. Det er minimalt med ubenyttede r?materialer fra produksjonen, og det som er av rester blir brukt til briketter. Brikettene bruker vi til ? varme opp Kinnarps fabrikken i Falkj?ping, samt deler av lokalmilj?et i Kinnarp.
Engangsemballasje er b?de kostbart og belastende for milj?et. Derfor bruker vi filt-tepper til ? emballere v?re m?bler under transport. Filten brukes om og om igjen, og n?r de har gjort sitt, karves de opp og brukes til stopning eller som fyll i lydabsorbenter, forteller Liv Tveter
I forhold til omsetning og salget f fortsetter hun: Vi har f?tt mye oppmerksomhet fra kunder rundt v?rt konsept Next Office?, hvor vi har analysert og lagt til grunn trender i samfunnet for ? kunne tilby gode l?sninger for morgendagen. Vi ser blant annet at teknikken er p? plass slik at man kan utf?re arbeid hvor som helst. Dette kommer til ? f? store konsekvenser for v?re kontormilj?er. En annen trend er at flere og flere flytter inn til byene og kostnadene til leie av kontorlokaler blir stadig h?yere. Vi ser ogs? at vi m? kunne lage milj?er hvor b?de generasjon Y og de som er litt eldre kan finne gode og inspirerende omgivelser for mest mulig effektivt arbeide. Disse trendene og forskningsresultater er hensyntatt i v?rt helhetskonsept Next Office? som stadig videreutvikles for ? im?tekomme morgendagen. Vi ser et ?kt fokus mot ? kunne tilrettelegge for gode prestasjoner – og det hjelper vi v?re kunder med!
Avslutningsvis forteller hun Kinnarps har i l?pet av ?ret blitt st?rst i Europa p? kontorm?bler i f?lge fersk statistikk fra FEMB (European Office Furniture Companies), og vi st?r godt rustet for fremtiden.
Kinnarps leverer komplette interi?rl?sninger til kontor, skole og helse. H?y kvalitet og lav milj?p?virkning kjennetegner hele kjeden – fra r?materiale til ferdige l?sninger for arbeidsplassen.
Kinnarps konsernet omsetter totalt for SEK 4,2 mrd hvorav Kinnarps AS i Norge omsetter for NOK 720 mill.
Kinnarps AS er landsdekkende gjennom 14 avdelinger og 19 forhandlere. Les mer p? www.kinnarps.no