Organisasjonen Kj?r for livet ble torsdag k?ret til ??rets nykommer? og tildelt
markedsf?ringsprisen Robert Millar NY for 2011.
– En seier for hele teamet og for alle de som har bidratt og v?rt involvert. Rett og slett en
skikkelig lagseier, sa en sv?rt forn?yd markedssjef Jan Tore Brustad etter prisutdelingen.
Daglig leder og gründer i organisasjonen Knut Ove B?rseth var b?de stolt og r?rt etter
utdelingen: – Det er mange vi m? takke etter en pris som dette ? men f?rst i rekken vil jeg
sette alle de flotte ungdommene som vi f?r jobbe med. Sv?rt mange har bidratt med sm?tt
og stort igjennom det siste ?ret, og denne prisen er til dem alle sammen. – Jeg vil ogs? takke
de offentlige instanser som har hatt troen p? oss, og turt ? satse p? et nytt prosjekt som Kj?r
for livet.
– Godt markedsfaglig h?ndtverk
Prisen deles ut av Trondheim Markedsforening, og juryen beskrev vinneren p? f?lgende
m?te: – Vinneren har utf?rt solid grunnarbeid fra dag en og solid godt h?ndverk ligger i bunnen.
De har brukt gode grunnleggende verdier og spilt p? dem til det fulle.
Alt arbeid har v?rt profesjonelt med ett godt markedsfaglig h?ndverk og de har tydeliggjort hvem
de er ovenfor et todelt marked. P? tross av sm? ?konomiske rammer har de oppn?dd store resultat
En velfortjent Robert Millar NY-prisvinner. (Utdrag fra juryens begrunnelse)
– Det er ekstra stort ? vinne en slik pris for oss som har valgt ? gj?re hele
markedsf?ringsjobben med v?re egne ? og uten st?tte fra store reklamebyr?er eller
kommersielle akt?rer. Det viser jo at jobben vi la ned i 2011 med ? l?fte det gode lokale
prosjektet opp nasjonalt har blitt lagt merke til. Vi har turt ? tenke litt annerledes, og hele
veien hatt en bevisst strategi for hvordan vi har jobbet med ? bygge merkevaren Kj?r for livet,
sier Brustad.
Trondheim Markedsforening beskriver kriteriene for prisen slik:
?rets Nykommer m? v?re etablert i l?pet av de siste 3 ?rene, markedsf?ring m? ha spilt en sentral
rolle i suksessen, og m? ogs? ha tilhold i Trondheim eller omegn.
Den nominerte m? ha gjort en ekstra god innsats innen markedsf?ring i 2011. Markedsf?ring er
et bredt fagfelt, og det kan spenne fra reklame, kampanjer, profilering, intern-kommunikasjon,
nettverksbygging, geriljamarkedsf?ring, internettmarkedsf?ring, nye markedsf?ringskanaler, PR,
design, produkt- og konseptutvikling, innovasjon, merkevarebygging.
Robert Millar-prisen har hvert ?r siden 1976 blitt delt ut til ?rets markedsf?rer i Trondheim.
I 2008 ble kategorien ?rets nykommer opprettet, og for 2011 var Kj?r for livet nominert her
sammen med reklamebyr?et Engasjert Byr?.
Bensin p? motoren
– Hele det siste ?ret har v?rt en fantastisk reise med mange flotte h?ydepunkt p? veien.
Robert Millar NY-prisen er ett nytt h?ydepunkt. For oss er dette ny bensin p? motoren og
motiverer veldig for det videre arbeidet, p?peker Jan Tore Brustad
Kj?r for livet har n? fem klubber i drift spredt rundt i Norge. Fem nye kommuner har gitt
positive signaler, og er trolig i drift f?r sommeren er over.
– Vi f?r daglig gode henvendelser fra nye kommuner, og dette er et resultat av
markedsarbeidet som er lagt ned.
2012 blir ett nytt spennende Kj?r for livet ?r. Vi gleder oss veldig til ? n? ut til flere
ungdommer. Sammen skal vi dele de gode opplevelsene og skape positiv mestring for flere
Kj?r for livet-interesserte ungdommer, avslutter Knut Ove B?rseth.
Info om KJ?R FOR LIVET
Kontaktperson i Kj?r for Livet AS:
Prosjektkoordinator Jan Tore Brustad p? Tlf: 98 63 44 66 E-post: [email protected]
Daglig leder Knut Ove B?rseth p? Tlf: 48 10 10 00 E-post: [email protected]
Nettside: www.kjorforlivet.no
Hva er Kj?r for Livet:
KJ?R FOR LIVET er et tilpasset fritids- og aktivitetstilbud for barn og unge som har vansker med
? nyttegj?re seg av, eller ikke passer helt inn i eksisterende fritidstilbud. Vi benytter action,
motorsport og mekking som interessevekker for ? skape lyst p? livet og for ? gi barn og unge
inspirasjon, motivasjon og mestring. Klubbplassene tildeles i samarbeid med det offentlige
velferdssystemet. Organisasjonen skal innen utgangen av 2013 etablere 25 nye slike fritidsklubber i
Norge, og arbeidet er allerede godt i gang.
KJ?R FOR LIVET gir barn og unge inspirasjon, motivasjon og mot til ? tro p? seg selv og sin fremtid.
Ved hjelp av motor og motorsport, opplever deltakerne samhold, samhandling, mestring og
engasjement som f?rer til l?ring og utvikling.
– Vi skal v?re inspirerende, samlende og ektef?lt.
Fakta:
:: Etablert: April 2011
:: Gründerne bak: Siri Mette Gynnild og Knut Ove B?rseth
:: Visjon: Gi barn og unge mulighet til ? skape sin egen fremtid
:: M?l: KJ?R FOR LIVET har som m?l ? gi barn og unge lyst p? livet – inspirere, motivere og hjelpe dem
til ? ha tro p? seg selv og sin egen fremtid.
:: Id?: Bruke motor- og motorsport som interessevekker for ? gi barn og unge en opplevelse av ? v?re
en del av et team hvor samhold, mestring og engasjement er sentralt