Verkt?y for ? h?ndtere krevende situasjoner
Bli med p? to intensive og l?rerike dager med praktiske tips til hvordan h?ndtere vanskelige situasjoner p? din arbeidsplass. Videre vil du l?re ? forebygge at ulike meninger og standpunkt utvikler seg til konflikter.
Skuespilleren Nina Schjeide vil gjennom sin tolkning av ulike personlighetstyper gi oss innblikk i hvilke reaksjonsm?nstre vi kan m?te i en vanskelig situasjon. Under kurset vil vi i mindre grupper jobbe med caser fra det praktiske arbeidsliv b?de analyse, diskusjon og rollespill ? alt for at du skal f? et s? aktuelt og virkeligetsbasert kurs som mulig.
Bakgrunnen for hvorfor konflikter oppst?r
Hvorfor oppst?r en konflikt?
?k din innsikt i personlighetsforskjeller og hvordan dette p?virker behov, meninger og valg
L?r deg ? forst? dine preferanser i lys av hvordan du h?ndterer krevende situasjoner
Hvorfor vises ikke alltid v?re intensjoner i v?re handlinger og hvorfor oppn?r vi ikke alltid det resultatet vi ?nsker?
Den vanskelige samtalen og hvordan h?ndtere krevende situasjoner og personer
Hvordan b?r en kommunisere i konfliktfylte m?ter og vanskelige situasjoner?
Verkt?ykasse for hvordan gjennomf?re den vanskelige samtalen
Ulike reaksjoner i en vanskelig samtale, hvordan tilpasse din kommunikasjon til andres stil og v?rem?te
Konflikth?ndtering ? hva gj?r vi n?r uenigheter har g?tt for langt?
Hvordan reagerer du i konfliktfylte situasjoner? L?r deg ? forst? din egen reaksjon for s? ? forst? hvordan du p?virker andre
Hvordan forebygge at vanskelige situasjoner intensifieres?
Forsvarsmekanismer
Hogans Assessment Systems (HAS)
F?r kurset vil du f? gjennomf?re deler av det verdenskjente personlighetsverkt?yet HAS. HAS er designet spesifikt for ? forutsi adferd og arbeidsprestasjoner, og under kurset vil det blir brukt til ? hjelpe deg ? forst? bedre ulikheter i personlighet og mellom menneskeligprosesser. Du vil f? utdelt en fyldig rapport basert p? din egen testbesvarelse.
Velkommen!
Conductive er Sveriges st?rste konferansearrang?ren og med over 150 konferanser hvert ?r vet vi hvordan man lager virkelig gode konferanser som tiltrekker rett deltakere.
I v?r siste kundetilfredshetsunders?kelse var 97,3% av v?re deltakere forn?yd med v?re konferanser. En virkelig unik rating i m?terbransjen.