Utmerkelser

Norske arbeidstakere gj?r seg selv til merkevarer

M?tes med respekt, men saksbehandlingstiden er for

Nye tall fra Innbyggerunders?kelsen viser b?de gode og d?rlige erfaringer med det offentlige. – At folk opplever at de m?tes med respekt hos det offentlige, er godt ? h?re. At de samtidig synes saksbehandling g?r for tregt, er noe vi m? ta fatt i, blant annet med smartere bruk av IKT, sier fornyingsminister Rigmor Aasrud.
Unders?kelsen viser at brukerne er sv?rt forn?yd med tjenester som bibliotek, kirke og grunnskole. Barnehagene har ogs? mange tilfredse brukere. Myndighetsorganer som NAV, Plan- og bygningsetaten og Skatteetaten f?r mer blandede resultater.
– Innbyggerunders?kelsen viser at et flertall av brukere av offentlige tjenester er tilfreds med tjenestene. De negative tilbakemeldingene tar vi p? alvor. Samtidig m? vi huske p? at offentlige myndigheter ofte m? si ?nei?, og da vil tilfredsheten hos brukerne ogs? synke, sier fornyingsminister Aasrud.
I januar 2010 spurte Direktoratet for IKT og forvaltning (Difi) 30 000 innbyggere om hva de mente om ? bo i Norge. N? har Difi fulgt opp de som har v?rt i kontakt med minst en av 23 offentlige tjenester, og spurt om deres erfaringer. Innbyggerunders?kelsen skal gjentas hvert annet ?r.
– Innbyggerunders?kelsen er den st?rste nasjonale unders?kelsen av tilfredshet med offentlige tjenester som er gjennomf?rt noen gang. Dette gir regjeringen et godt faktagrunnlag for ? fornye offentlige tjenester og for ? styrke velferdssamfunnet, sier statsr?d Aasrud.
Unders?kelsen er gjennomf?rt av Synovate p? oppdrag fra Direktoratet for forvaltning og IKT (Difi) og Fornyings-, administrasjons- og kirkedepartementet.
Det er full ?penhet rundt alle resultater, data, metodikk og sp?rreskjemaer, og alle data er tilgjengelige p? www.difi.no fra onsdag 17. november 2010 kl 11.

A to już wiesz?  (EN) Bipper enters Bulgaria

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy