Oslo, 1.november 2010 ? Arrang?rene regner med rekordoppslutning rundt ?rets Gullkorn-utdeling. Over 300 deltakere har allerede meldt sin ankomst.
Det er kun f? dager igjen til arrangementet g?r av stabelen, og ?rets Gullkorn-billetter har v?rt mer popul?re enn noensinne. Arrangementet har f?tt nyttig drahjelp ved at Kommunikasjonsforeningen har g?tt inn som samarbeidspartner, og ?rets arrangement er derfor mer ? regne som en faglig markering enn bare et byr?arrangement.
? Det ser ut til ? bli et skikkelig gullrush. Vi har enda litt plass, men fortsetter det slik vil det bli skikkelig trangt i ?r, sier prosjektleder Dorthe Moe Lianes.
Med seg p? laget har arrang?rene f?tt flere profilerte sponsorer, og de fleste er helt nye i Gullkorn-sammenheng. Hovedsponsoren i ?r er PR- og nyhetstjenesten MyNewsdesk, som i ?r har hatt en offensiv etablering p? det norske markedet. Andre bidragsytere er advokatfirmaet Steensrup Stordrange, underholdningstjenesten Start.no og kaffeleverand?ren Nespresso. Ny Gullkorn-partner er ogs? Handelsh?yskolen BI, som dessuten er representert i juryen. Eventbyr?et JCP har v?rt med fra starten, og er ogs? i ?r p? plass som sponsor og teknisk ansvarlig.
Gullkorn har tidvis v?rt et kontroversielt tema innen PR-bransjen, men antall nominasjoner har ?kt gradvis siden oppstarts?ret 2007. I ?r ble det satt ny rekord med 50 bidrag ? et markant hopp fra fjor?rets 39.
Det er plukket ut 3?4 finalister i hver av de seks kategoriene ?rets virksomhetsprofilering, ?rets produktprofilering, ?rets holdningskampanje, ?rets organisasjonsbygger, ?rets publikasjon og ?pen klasse. Gullkorn-komiteen tjuvstartet feiringen med ? dele ut ?rets hederspris allerede denne uken. Prisen gikk til bransjenestor og Dinamo PR-sjef Berly Lund Gr?nning.
Utdelingen av Gullkorn 2010 vil finne sted p? Ballroom i Oslo torsdag 4. november.