Dato: 21-10-2015 08:45 CEST Opprinnelig tittel på pressemeldingen: Scandic skal lære EU om god tilgjengelighet Kategori: , Arbeidsliv Sosiale spørsmål Turisme Mat, drikke Magnus Berglund, tilgjengelighetsambassadør i Scandic Hotels, er bedt inn av EU for å presentere Scandics prisbelønte interaktive tilgjengelighetsutdanning. Det hele finner sted på konferansen «The EU’s Tourism Education & Training Offer» i Brussel den 21. oktober.
Magnus Berglund, tilgjengelighetsambassadør i Scandic Hotels, er bedt inn av EU for å presentere Scandics prisbelønte interaktive tilgjengelighetsutdanning. Det hele finner sted på konferansen «The EU’s Tourism Education & Training Offer» i Brussel den 21. oktober.
På konferansenpresenteres resultatet av en studie, bestilt av EU-kommisjonen, om utdanning innen turisme og hvordan de møter bransjens behov. Scandic er den eneste hotellkjeden som er invitert for å inspirere til hvordan selskaper kan ta i bruk interaktiv utdanning for å bedre tilbudet for personer med spesielle behov.
– Vi har valgt ut Scandic Hotels som det gode eksempelet fra hotellbransjen for å vise hvordan store hotellkjeder kan implementere en sunn bærekraft- og tilgjengelighetspolicy i tråd med kundenes behov. Formålet er å vise et godt eksempel for ulike interessenter som arbeider med turisme og utdanning. Derfor har vi invitert Magnus Berglund til å snakke om Scandics e-læringsprogram. Det er et veldig godt eksempel på hvordan selskaper kan ligge i forkant ved å dele kunnskap og kompetanse innenfor et spesifikt område. Et område vi ser som avgjørende for det moderne turistmarkedet, sier Alice Jude, Tourism Expert for CSES og NECSTouR.
– Det er ekstremt gøy at vi nok en gang blir bedt inn til EU for å snakke om vårt tilgjengelighetsarbeid. Jeg ser frem til å være en inspirasjonskilde for hvordan man på en pedagogisk og interaktiv måte kan formidle kunnskap om tilgjengelighet sier, Magnus Berglund, Scandics tilgjengelighetsambassadør.
Scandic sin web-baserte utdanning, lansert i 2013, fokuserer på hvordan man kan tilby gjester med nedsatt funksjonsevne optimal service. Selve utdanningen baserer seg på råd, tips, tester og instruksjonsfilmer. Formålet er å skape en forståelse for ulike typer tilgjengelighetsutfordringer og hvordan man best kan møte disse. Denne type spørsmål favner bredt. Scandic har derfor valgt å gjøre utdanningen tilgjengelig for alle på sine hjemmesider.
Scandics tilgjengelighetsutdanning vant pris for beste interaktive utdanning på Swedish Learning Awards 2014og tok hjem sølvmedaljen i britiske E-learning Awards.
For mer informasjon om Scandics tilgjengelighetsarbeid, besøk Spesielle behov
For mer informasjon, kontakt:
– Magnus Berglund, tilgjengelighetsambassadør, Scandic, +46 070-97 35 077
– Tine Birkeland, markeds- og kommunikasjonsdirektør, Scandic Norge: +47 922 11936,
[email protected] Kilde: Pressekontor Scandic Hotels Norge – PRESSEMELDING – ———— Scandic er markedsleder i den nordiske hotellbransjen med en omsetning på drøyt 11 milliarder SEK. Kjeden har 13 500 medarbeidere og nesten 42 000 hotellrom fordelt på omlag 230 hoteller. Scandic opererer innenfor segmentet mellomklassehotell, og ca. 70 % av kjedens inntekter kommer fra forretningsreisende og konferanser. Kjedens lojalitetsprogram, Scandic Friends, er Nordens største lojalitetsprogram i hotellbransjen med sine 1,5 millioner medlemmer. Hashtags: # #Arbeidsliv Sosiale spørsmål Turisme Mat, drikke Arbeidsliv Sosiale spørsmål Turisme Mat, drikke