If?lge norske forbrukere er Stormberg det mest b?rekraftige varemerket. Dette er resultatet av Skandinavias st?rste bransjeunders?kelse om b?rekraftighet, Sustainable Brand Index?, som er blitt utf?rt i Norge for andre gang i ?r.
– B?rekraftighet er ikke et markedsvalg eller en strategi fra Stormberg sin side. Dette dreier seg om et valg i tiden. Det handler like mye om individer som global innflytelse. Og det handler om ? respektere kundene v?re s? mye at vi ?nsker ? gi dem best mulig produkt p? best mulig m?te. Vi ventet ikke til kundene krevde et kollektiv ansvar, vi valgte ansvarlighet da vi etablerte Stormberg, sier Steinar J. Olsen, adm. direkt?r hos Stormberg.
Stormberg tar steget opp fra fjor?rets andreplass og tar tronen fra svenske IKEA. 42 % av Norges befolkning mener at Stormberg er gode eller meget gode til ? v?re ansvarlige for milj?et, mens 40 % mener at de er gode eller meget gode n?r det gjelder sosial ansvarlighet.
– Stormberg er Patagonia i Norden. Det er derfor ikke overraskende at de framst?r som enest?ende i denne unders?kelsen. Gjennom inng?ende arbeid, som var starten til kjernevirksomheten i bedriften, har de ogs? klart ? overbevise kundene om sin storhet, sier Erik Hedén, seniorpartner hos Sustainable Brand Insight, bedriften som st?r bak denne varemerkeunders?kelsen.
Unders?kelsen Sustainable Brand Index? ble etablert i Sverige i 2011. Den ble f?rste gang lansert i Norge, Danmark og Finland i 2013, da 24 000 forbrukere ble intervjuet om sitt syn p? 600 varemerker.
Fakta om Sustainable Brand Index?
Sustainable Brand Index? er Skandinavias st?rste varemerkeunders?kelse om b?rekraftighet. Det er en ?rlig varemerkeunders?kelse som dekker de st?rste merkene i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Merkene blir valgt p? grunnlag av markedsandeler, omsetning, antall ansatte og generell varemerkebevissthet.
www.sb-insight.com
LinkedIn
Twitter