Johannes Sangnes har ledet Reitan Convenience Norway i tre ?r, og skal n? lede R-kioski i Finland. En ung, men erfaren kvinne fra Pressbyr?n og 7-Eleven i Sverige, Mariette Kristenson, tar over rollen som administrerende direkt?r for Reitan Convenience? st?rste og viktigste marked; Norge.
– Mariette har hatt kjempesuksess i Pressbyr?n i Sverige og v?rt med p? ? skape fantastisk vekst der for v?re konsepter. Med salgs- og markedsfokuset hennes inn i administrerende-rollen i Norge, har jeg troen p? fortsatt vekst og enda st?rre markedsandeler i Norge ogs?. Vi hadde flere interne kandidater til denne rollen, noe jeg synes er veldig moro. Mariette trakk det lengste str?et, sier administrerende direkt?r for Reitan Convenience, Magnus Reitan.
Markedsdirekt?r i Sverige
Mariette har lang og tung erfaring fra Reitan Convenience i Sverige, hvor hun b?de har v?rt trainee, distriktssjef, regionssjef og markedsdirekt?r. Hun er udannet sivil?konom fra universitetet i Lund, har jobbet i Reitan-systemet siden 2003, og de siste ?rene hatt totalansvaret for marked, konsept, merkevare og kampanjer. Hun ble k?ret til Sveriges beste markedsf?rer i 2011.
– Jeg m? vel bare si grattis til mine kolleger i Norge! Mariette Kristenson blir en fantastisk bra administrerende direkt?r for Reitan Convenience Norway. Hun har levert sv?rt gode resultater i den svenske virksomheten, senest som markedsdirekt?r for Pressbyr?n, hvor hun har v?rt drivende for fremgangen, sier administrerende direkt?r for Reitan Convenience Sweden, Magnus Carlsson.
Br?d til lunsj
Mariette er 35 ?r, samboer og har ett barn p? seks m?neder. Hun kommer opprinnelig fra Varberg ved Sveriges vestkyst, men flyttet til Stockholm etter endt sivil?konomistudie ved Universitetet i Lund. N? flytter hun til Norge med mann og barn, og gleder seg b?de til nye jobbutfordringer og andre spisevaner. I Sverige spises det ?middag? til lunsj, og servicehandelskjedene har jobbet ut varierte m?ltidsl?sninger for ? im?tekomme de svenske forbrukerne. Mariette er ogs? premiert for mattilbudet i Pressbyr?n.
– Jeg forbinder Norge med glade mennesker, turer i skog, fjell og mark, og ? spise sm?rbr?d midt p? dagen. M?ltidsl?sninger har jeg for ?vrig jobbet mye med i Sverige ogs?, s? vi f?r se om det er noe av det jeg kan ta med meg over grensen. Jeg gleder meg mest til ? bidra til en enda bedre verkt?ykasse for kj?pmennene og selgerne i butikk, fortsette det gode arbeidet som er gjort i Norge, og ikke minst bli kjent med den norske kulturen, sier Mariette Kristenson.
MARIETTE KRISTENSON
35 ?r
Samboer, ett barn
Fra Varberg i Sverige
Utdannet sivil?konom fra Universitetet i Lund
Tilleggsutdannelse i ledelse
K?ret til ?rets Markedssjef i Sverige i 2011
Vant ?Gullegget? 2011 for kampanjen ?Mellanm?lsbyr?n?
Utnevnt til ?Student of the Year? av Handelsh?yskolen i Stockholm 2010
Vant ?Den store publiseringsprisen? i 2009
Vant prisen for ?Beste Kundeavis? i 2009
For ytterligere informasjon/ ?nske om intervju
Kommunikasjonsdirekt?r Reitangruppen, Solfrid Flateby, tlf. +47 900 35 897
Reitan Convenience omfatter Narvesen i Norge og Latvia, Pressbyr?n i Sverige, 7-Eleven i Norge, Sverige og Danmark, R-kioski i Finland, R-kiosk i Estland, samt R-kiosk og Lietuvos Spauda i Litauen. Reitan Convenience har en ledende posisjon i alle sine land. Antall utsalgssteder per 31. desember 2011 var 1.490, og Reitan Convenience hadde i 2011 en omsetning p? 11,1 milliarder kroner. Etter oppkj?pet av R-kioski tidligere i ?r, vil Reitan Convenience omfatte n?rmere 14 milliarder i omsetning, 2.500 utsalgssteder og 18.000 sysselsatte. Selskapet ledes av Magnus Reitan.
Reitangruppens visjon er ? bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2011 (inkl. franchiseomsetning) for 64 milliarder kroner, sysselsetter 32.000 mennesker i Skandinavia og Latvia, og er med dette blant Norges ti st?rste selskap.