Utdanning

Telia og Chess slås sammen

Telia og Chess slås sammen
Merkevarene Telia og Chess slås nå sammen. Sammenslåingen markerer slutten på et norsk mobileventyr, og videreføring av satsingen på et

Chess+Telia = Sant: Med en forenklet merkevareportefølje i privatmarkedet vil Telia Norge bli en mer fokusert virksomhet som skal ligge i forkant og utfordre på innovasjon og kvalitet for sine kunder. Dato: 04-04-2018 11:00 CEST Opprinnelig tittel på pressemeldingen: Telia og Chess slås sammen Kategori: , Arbeidsliv Økonomi, finans Data, telekom, IT Media, kommunikasjon Transport Merkevarene Telia og Chess slås nå sammen. Sammenslåingen markerer slutten på et norsk mobileventyr, og videreføring av satsingen på et annet.

Merkevarene Telia og Chess slås nå sammen. Sammenslåingen markerer slutten på et norsk mobileventyr, og videreføring av satsingen på et annet.

– Vi ønsker alle Chess-kunder velkommen til Telia. Vi kan love tilgang til mange nye spennende tjenester, som blant annet Data Boost og Svitsj, og naturligvis alle våre 64 landsdekkende butikker. Alle mobilkundene beholder samme pris og datamengde som de har, og de trenger ikke å foreta seg noe eller bekymre seg for å bytte SIM-kort. Alt skjer automatisk, betrygger Kjersti Jamne, leder for privatmarkedet i Telia Norge.

Telia og Chess har i lengre tid vært en sammenslått organisasjon etter flyttingen av funksjoner fra Bergen til Oslo og Trondheim i 2017. Et naturlig neste steg er å slå sammen merkevarene. Med en forenklet merkevareportefølje i privatmarkedet vil Telia Norge bli en mer fokusert virksomhet som skal ligge i forkant og utfordre på innovasjon og kvalitet for sine kunder.

– Når vi nå slår sammen merkevarene forenkler vi og gjør det bedre for kundene samtidig som vi styrker vår konkurransekraft i det norske markedet. Det vil komme alle våre mobilkunder til gode. Vi kan love Chess-kundene en ekstra hyggelig velkomsthilsen samt at vi skal gjøre alt vi kan for at de skal trives hos Telia, fortsetter Jamne.

A to już wiesz?  ​Telia Norge gjør endringer i ledergruppen

Satsing på unge mobilbrukere

Chess har appellert til unge mobilbrukere, men Jamne er ikke bekymret for at denne målgruppen ikke skal føle seg ivaretatt i Telia:

– Unge mobilbrukere er også en viktig målgruppe for Telia, og vi jobber utrettelig for å levere produkter og tjenester som denne kundegruppen ønsker. Vi ser for eksempel at særlig Data Boost har blitt veldig godt mottatt av de unge. I tillegg til at Chess-kundene nå får tilgang til Telias valgfrie tjenester, 64 landsdekkende butikker, lengre kundeserviceåpningstid og en app med spennende innhold, kan de selvsagt også velge å bytte fritt til noen av våre andre Telia-abonnementer. For eksempel SMART Ung som inkluderer Music Freedom, sier Jamne.

Fortsatt Norges beste kundeservice

Kundene kan fremover forvente den samme gode servicen som de kjenner fra Chess, og ønskes velkommen til en operatør som kan tilby innovative løsninger og en kundeorientert organisasjon som hver dag jobber for å levere suverene kundeopplevelser i Norges beste 4G-nett.

– Chess har gjort en fantastisk jobb med å bygge en lojal kundebase og en sterk merkevare over en årrekke. Denne arven skal nå leve videre i Telia, og vi er trygge på at vi skal klare å forvalte denne på en god måte, sier Jamne, og legger til:

– Faktisk er det slik at kundeservicen til Chess etter flyttingen i 2017 har fortsatt å levere knalltall, og i januar i år kåret Kantar TNS Chess til best i Norge på kundeservice innen telekom.

Les mer: chess.no/telia

*Alle Chess-mobilkunder vil i løpet av 4. april motta en SMS-melding fra Telia med informasjon om endringen.
*Alle mobilkunder bevarer sine eksisterende prisplaner.
*Omlag 170 kunder med Mobilt Bredbånd vil få justert abonnements- og prisplan.  Kilde: Pressekontor Telia Norge – PRESSEMELDING – ———— —

A to już wiesz?  Fersk undersøkelse om mangfold og likestilling i elektro-, bygge- og anleggsbransjene: Ni av ti bedrifter vil ha enda flere kvinner inn i bransjene

Vi er Telia Norge, den nye generasjonen telekom-selskap. Våre 1200 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Vi er navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Som del av Nordens største mobilselskap er vi en digital tilrettelegger som sammen med partnere skaper våre digitale borgere sin fremtid og fører verden nærmere alle kunder.

Telia, The New Generation Telco Hashtags: # #Arbeidsliv Økonomi, finans Data, telekom, IT Media, kommunikasjon Transport Arbeidsliv Økonomi, finans Data, telekom, IT Media, kommunikasjon Transport

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy