Utdanning

TeliaSonera Norge utnevner ny leder for privatmarkedet

TeliaSonera Norge utnevner ny leder for privatmarkedet
Dato: 19-02-2016 09:08 CET Opprinnelig tittel på pressemeldingen: TeliaSonera Norge utnevner ny leder for privatmarkedet Kategori: , Arbeidsliv Data, telekom, IT (Oslo 19. februar 2016)

Dato: 19-02-2016 09:08 CET Opprinnelig tittel på pressemeldingen: TeliaSonera Norge utnevner ny leder for privatmarkedet Kategori: , Arbeidsliv Data, telekom, IT

(Oslo 19. februar 2016) TeliaSonera samler ansvaret for merkevarene i privatmarkedet i Norge under én ledelse og har i dag utnevnt Svein Henning Kirkeng til Chief Marketing Officer (CMO). Kirkeng starter i jobben 1. juni og blir en del av ledergruppen til TeliaSonera Norge.

– Jeg er glad for at Svein Henning Kirkeng har takket ja til å lede våre merkevarer i privatmarkedet, og ønsker han velkommen som nytt medlem av lederteamet mitt. Svein Henning har oppnådd gode resultater og er en svært erfaren leder med 20 års erfaring fra telekom- og internettindustrien. Jeg er trygg på at hans omfattende bredde- og dybdekunnskap vil bidra til å styrke posisjonene til våre merkevarer i det norske privatmarkedet, sier Abraham Foss, administrerende direktør i TeliaSonera Norge.

Svein Henning Kirkeng, født i 1970, kommer fra stillingen som Senior Vice President & CMO Business & Analytics i Telenor Group. Før det har han vært Chief Commercial Officer i Telenor Digital, og i perioden 2007-2012 ledet han privatmarkedet for Telenor Norge. Kirkeng har en mastergrad i Marketing og Management fra Handelshøyskolen BI.

– Jeg gleder meg veldig til å begynne i TeliaSonera Norge hvor jeg vil få jobbe med flere av landets sterkeste merkevarer. Jeg har selv erfart hvilke styrker som ligger i merkevareposisjonene, og har stor respekt for hva de ulike teamene har oppnådd av resultater de senere årene. Jeg kan ikke tenke meg et mer spennende og offensivt selskap å jobbe i innenfor merkevareledelse i Norge. De siste årene har TeliaSonera Norge styrket sin nettverksposisjon kraftig, og jeg ser frem til å utvikle nye produkter og tjenester til det beste for eksisterende og nye kunder, sier Svein Henning Kirkeng.

A to już wiesz?  Kanvas fornøyd med ny rammeplan

TeliaSonera Norge har landets raskeste og best utbygde 4G-mobilnett med over 95 prosent befolkningsdekning. Selskapet består i dag av merkevarene NetCom, One Call, Chess og MyCall. Øistein Eriksen vil fortsette å lede One Call og MyCall og Arve Andreassen vil fortsette å lede Chess. Karl Fredrik Lund vil overta ansvaret for ledelsen av NetCom privat etter Hanne Løvstad, som velger å forlate selskapet

– Jeg vil gjerne få takke Hanne Løvstad for hennes innsats og gode resultater som leder av NetCom privat. Hun har hatt en lang og innholdsrik lederkarriere innenfor telekom i Norge, hvor hun blant annet har ledet MyCall, Tele2 og NetCom privat med suksess. Jeg ønsker henne lykke til med nye utfordringer i tiden fremover, sier Foss. Kilde: Pressekontor Telia Norge – PRESSEMELDING – ———— —

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett, mobil og smart hjem-teknologi.

Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her.

Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt.

Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, MyCall og Phonero.

Vi er Telia. Norges største utfordrer. Hashtags: # #Arbeidsliv Data, telekom, IT Arbeidsliv Data, telekom, IT

A to już wiesz?  E-CO Energi – lavere resultat per tredje kvartal, men bedrede utsikter for årsresultatet

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy