Fagforeningsarbeid

Vil applaudere sjefen p? sosiale medier

Vil applaudere sjefen p? sosiale medier
27-08-2014 15:00 Lederne Alle trenger en klapp p? skulderen, ogs? ledende og betrodde ansatte. Likevel er det slik at det ikke alltid er s? enkelt ? gi anerkjennelse p? en naturlig m?te. I tillegg er man kanskje usikker p? hvordan man b?r og ikke b?r gj?re det. 27. august lanserete Lederne kampanjen ?Klapp for Lederne? som setter fokus p? nettopp ? gi ros.

G? til kampanjesiden Klapp for Lederne her.
Klapp for Lederne er en enkel og morsom m?te ? gi skryt til noen som fortjener det, enten det er sjefen, kollegaen eller moren din.
Det er interesse- og fagorganisasjonen Lederne som star bak kampanjen.
Ved ? gi ros til noen er du med i trekningen om en tur til New York.
Positive ringvirkninger av ros.
Dessverre er mange flinke til ? gripe andre i ? gj?re feil, men vi er d?rlige p? ? gi ros. S?rlig til de vi ser opp til. Positiv bekreftelse skaper positive f?lelser og konstruktive tilbakemeldinger er avgj?rende for hvor godt eksempelvis et team fungerer. Dette har igjen positive ringvirkninger for l?nnsomhet, kundetilfredshet og prestasjoner.
N?r vi f?ler oss trygg og verdsatt gjennom en overvekt av positive bekreftelser, vil vi ogs? v?re mer mottakelig for konstruktiv kritikk eller ?ris?. Hvis problemer og utfordringer blir p?pekt i en positiv setting stimulerer det til klarere og bedre kommunikasjon.
Lederen blir glemt.
Forskning viser at ros og bekreftelse p? jobbprestasjoner eller personlige egenskaper gj?r at vi blomstrer og utvikler oss ytterligere. Allikevel glimrer rosen ofte med sitt frav?r. ?rsaken til dette kan v?re at man er usikker p? hvordan og n?r man b?r og ikke b?r gi ros eller at man ikke vet n?r man kan gi slike tilbakemeldinger.
– P? jobb er det nok mange som ser p? det ?? gi ros og ris? som en del av lederens jobb eller at medarbeidere ikke vet n?r eller hvordan de skal gi ros til sjefen sin. Det f?rer nok ofte til at lederen blir glemt, og kanskje s?rlig mellomlederne, sier kommunikasjonsleder Sverre Simen Hov i Lederne.
P? bakgrunn av dette lanserer Lederne kampanjen ?Klapp for Lederne?. Kampanjen er en enkel og morsom mate ? gi skryt til noen som fortjener det, enten det er sjefen, kollegaen eller ?sjefen? hjemme.
– Vi b?r bli flinkere til ? v?re raus med ros og anerkjennelse ? b?de p? jobb og privat, avslutter han.
Sjekk ut www.lederne.no/klappforlederne, gi noen en klapp p? skulderen og bli med i trekningen av en tur til New York!
Tre regler for ? gi ros.
1. Rosen skal gis umiddelbart. N?r personen har gjort noe bra, skal personen f? ros omg?ende. Man skal ikke vente til neste uke eller neste m?ned. Da kan det v?re lett ? glemme det, eller rosen blir sagt med et kroppsspr?k som gj?r mottakeren usikker p? hva som egentlig menes. Det gir ekstra effekt ? gi ros n?r entusiasmen og gleden er til stede hos den som gir anerkjennelsen.
2. Rosen skal v?re presis og direkte. Den som gir rosen m? v?re konkret og p?peke presist hva som er gjort bra.
3. Rosen skal v?re fortjent. Det skal ikke skamroses. Det m? v?re en reell grunn for rosen, og rosen skal ikke overdrives. Det blir lett gjennomskuet.

A to już wiesz?  Tilf?res 11,5 MNOK i overtegnet emisjon

Lederne er organisasjonen for Norges ledere og teknisk og merkantilt ansatte. Over 17.000 ansatte i vel 1.200 bedrifter har valgt Lederne som sin partner for individuell service, r?dgivning, utvikling, forhandlingsservice og juridisk st?tte.

Lederne ble stiftet i 1910 og er partipolitisk uavhengig. Organisasjonen har avtaler med de fleste arbeidsgiverorganisasjoner, og tilbyr blant annet omfattende st?tte til kurs og etterutdanning, attraktive forsikringer for medlemmet og familien samt ?konomisk st?tte ved arbeidsledighet.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy